Cukrovka – mýty a fakta

Cukrovka – mýty a fakta.

I když informace jsou z USA, troufám si myslet, že v Evropě, potažmo v ČR, to není o moc optimističtější :(

O cukrovce existuje ohromující množství dezinformací. Dnes  tato rostoucí epidemie postihuje více než 26 milionů lidí jen ve Spojených státech. Smutnou pravdou je, že i váš vlastní lékař může podporovat tuto dezinformaci

Většina diabetiků se ocitá v černé díře bezmoci, bezradní, jak zvrátit svůj stav. Větší obavy jsou, že více než polovina lidí s diabetem 2. typu si ani není vědoma toho, že má  cukrovku.

Zvyšování pre-diabetu v USA

prediabetes-graph
Nejméně 26 milionů Američanů jsou diagnostikovány s diabetes mellitus 2. typu, a dalších 79 milionů jsou prediabetičtí.Nejnovější statistiky ukazují nárůst diabetu obou případů, jak diagnostikovaných tak nediagnostikovaných Podle některých odhadů, diabetes vzrostl více než o 700 procent za posledních 50 let!

Co se skrývá za lékařskou kouřovou clonou je skutečnost, že diabetu 2. typu lze předejít . Léčba spočívá v opravdovém pochopení základní příčiny (narušení citlivosti inzulínu a leptinu) a jednoduché a levné úpravě životního stylu, která umožní  obrovský přínos pro vaše zdraví.

 

Diabetes 1. typu a závislost na insulinu

Diabetes mellitus, diabetes 1. typu je chronický zdravotní stav, tradičně charakterizovaný zvýšenou hladinou glukózy v krvi, nebo prostě vysokou hladinou cukru v krvi . Diabetes 1. typu – přezdívaný “ nástup juvenilní diabetes “ – je poměrně neobvyklý druh, zasahující pouze jednoho z 250 Američanů. Vyskytuje se u jedinců, mladších 20ti let.

 

U diabetu typu 1, vlastní imunitní systém pustoší buňky, produkující inzulín ve slinivce břišní . Výsledkem je ztráta hormonu inzulínu. Diabetici 1. typu musí doplňovat inzulín po zbytek jejich života a jeho neposkytnutí bude mít za následek rychlou smrt. V současné době pomůže jenom transplantace pankreatu, dosud není žádný známý lék na diabetes typu 1.

Diabetes mellitus 2. typu : Prakticky 100 % vyléčitelný

Mnohem běžnější forma diabetu je typ 2, který se týká 90 až 95 procent diabetiků. U tohoto typu vaše tělo produkuje inzulín, ale není schopno jej správně rozpoznat a použít. To je považováno za pokročilou fázi inzulínové rezistence. Inzulínová rezistence umožňuje zvýšení obsahu cukru a to je příčinou mnoha komplikací.

Příznaky diabetu mohou být všechny přítomny, ale často přehlížená skutečnost je, že diabetu 2. typu se dá zcela předejít a je téměř 100 % léčitelný.

 

  • Příznaky:
  • Nadměrná žízeň
  • Extrémní hlad ( i po jídle )
  • Nevolnost a možné zvracení
  • Neobvyklé přibývání na váze nebo nápadný úbytek váhy
  • Zvýšená únava
  • Podrážděnost
  • Rozmazané vidění
  • Zvýšená náchylnost k poranění kůže a vzniku ran
  • Pomalé hojení ran
  • Krvácení dásní
  • Časté infekce ( kůže, pocit necitlivosti nebo mravenčení v končetinách, výtoky, vaginální a z močové trubice)

Závěry o cukrovce nejsou správné

Diabetes NENÍ onemocnění hladiny cukru v krvi, ale spíše poruchou signalizace inzulínu a leptinu. Hlavní směr medicíny do značné míry selhává při léčbě cukrovky – dokonce ji zhoršuje – protože ji odmítá zkoumat a léčit její základní příčinu. Citlivost na inzulín je klíčem v této věci. Vaše slinivka vylučuje inzulín do krevního oběhu , snižuje vaši glukózu. Inzulín je určen k ovládání životnosti v některých organismech, ale jaký je jeho skutečný účel u lidí?

Dr. Ron Rosedale vysvětluje metabolické účinky inzulínu takto:

Váš lékař říká, že je nutný ke snížení hladiny cukru v krvi, ale řeknu vám rovnou, že to je vedlejší triviální efekt . Účelem inzulínu je uložení přebytečných živin.


Kdyby naši předkové nemohli ukládat přebytečnou energii v době hodování, nebyli bychom tady, protože všichni naši předkové prošli dobami hladovění a hladomoru. Jsme tu jen proto, že naši předkové byli schopni ukládat živiny, které byli schopni udělat, protože dovedli zvýšit hladinu svého inzulínu v reakci na jakékoliv zvýšení energie, kterou organismus dostal .

 

Když naše tělo zaznamená, že hladina cukru je zvýšená, je to znamení, že jste spotřebovali více, než bylo třeba, nespalujete ho a proto se hromadí v krvi. Proto slinivka uvolní inzulin, aby se tento cukr mohl uložit v těle (jako zásoba energie) … „

 

Regulace inzulínu hraje integrální roli ve vašem zdraví a dlouhověkosti a zvýšení jeho hladiny je nejen příznakem diabetu, ale také onemocnění srdce, onemocnění periferních cév, mrtvice, vysokého krevního tlaku, rakoviny a obezity .

Diabetes a Leptin a inzulínová rezistence

Leptin je hormon, produkovaný v tukových buňkách. Jednou z jeho hlavních rolí je regulovat chuť k jídlu a tělesnou váhu. Říká vašemu mozku kdy jíst, kolik jíst a kdy přestat jíst. Z tohoto důvodu se mu říká „hormon sytosti“. Také říká vašemu mozku co dělat se získanou energií.

Nedávno bylo zjištěno, že myši bez jakéhokoli leptinu se staly velmi obézní. Podobně je tomu u lidí., jeho nedostatkem tak velmi snadno a rychle přibývají na váze .

Leptin je zodpovědný za správnost inzulinové signalizace a pro inzulínovou rezistenci. Dr. Rosedale diskutoval výše: pokud je hladina krevního cukru zvýšená, tělo uvolní inzulín pro uskladnění energie. Malé množství se ukládá jako glykogen (škrob), zatímco většina je uložena jako tuk , váš hlavní zdroj energie .

To znamená, že primární úlohou inzulínu NENÍ snížit hladinu cukru v krvi, ale uskladnění extra energie pro budoucí spotřebu. Jeho schopnost snižovat hladinu krevního cukru je jen „vedlejší účinek“ procesu skladování energie.

„Léčit“ cukrovku tím, že se pouze soustředím na snížení hladiny cukru v krvi může být nebezpečný přístup, protože to neřeší v žádném případě skutečný problém chybné metabolické komunikace.

Léčba inzulinem u pacientů s diabetem 2. typu může skutečně zhoršit jejich stav, protože to bude zhoršovat jejich leptinovou a inzulínovou rezistenci v průběhu času. Jediným známým způsobem, jak obnovit správnou leptinovou (a inzulinovou) signalizaci, je spravná dieta. To může mít blahodárnějtší vliv na vaše zdraví než jakýkoli známý lék nebo jiné lékařské ošetření.

Fruktóza: Hnací síla cukrovky a obezity

Dr. Johnson recenzuje toto fascinující téma v přelomové knize ‚The Fat Switch‘ (‚Přepínač tuku‘), která pečlivě vysvětluje, jak konsumace fruktózy aktivuje silný biologický přepínač, který způsobuje přibírání na váze. To je vlastně velmi prospěšná schopnost těla, která umožňuje mnoha zvířatům, a v daleké minulosti umožňovala i lidem, přežít časy nedostatku potravin a zimy .

 

Naneštěstí pokroky v technologii umožnily snadnou dostupnost jídla pro většinu lidí, takže tento tukový přepínač ztratil svou biologickou výhodu a místo toho, aby pomáhal žít mnoha lidem déle, ve skutečnosti pracuje v jejich neprospěch, a zabíjí je předčasně .

Možná vás bude zajímat, že „smrt cukrem“ není vůbec žádné přehánění. Obrovské množství fruktózy ve standardní americké stravě je hlavním faktorem růstu trendu cukrovky v zemi. Zatímco glukóza je předurčena v těle pro použití na energii (běžný cukr má 50 procent glukózy), fruktóza se rozkláda do různých toxinů, které mohou mít devastující dopad na vaše zdraví .

The Fat Switch také dokumentuje mnoho nepříznivých účinků fruktózy, jako například :


* Zvyšuje obsah kyseliny močové
, což vede k zánětům a celou řadě dalších nemocí, které zahrnují vysoký      krevní tlak, onemocnění ledvin a ztučněná játra.

 

* Vede k inzulinové rezistenci, což je hlavním faktorem diabetu 2. typu , onemocnění srdce a mnoho druhů        rakoviny .


*
Klame vaše tělo do přibírání na váze.  podváděním vášeho metabolismu. Fruktóza nevhodně stimuluje   inzulín, který v důsledku toho nedokáže potlačit ghrelin (hormon hladu) a stimulovat leptin (hormon sytosti).


* Rychle vede k metabolickému syndromu
, neboli přibývání na váze a abdominální obezitě (pivní břicho),     snížení HDL, zvýšení LDL, zvýšeným triglyceridům , zvýšené hladina cukru v krvi, a vysokému       krevnímu tlaku.


* Metabolizuje jako ethanol
, což způsobuje toxické účinky, jako je onemocnění jater nealkoholickými tuky           (NAFLD).

 

 Vládní dotace pro kukuřici dělají problém ještě horší

Dotace vládní kukuřice

Zákonodárci, jejichž kampaně jsou ovlivňovány zemědělskými podniky, využívají miliardy dolarů daňových poplatníků na dotování komodit, které jsou klíčovými složkami nezdravých potravin – kukuřice, sóji, pšenice, atd. Tato nerovnováha vyrobních cen pomáhá prodávat nezdravé potraviny pod cenou ve srovnání s kvalitní výživou.

Kukuřice, na prvním míste seznamu nezdravé stravy, shrábla více než 77 bilionů dolarů od vlády v letech 1995 až 2010, a tyto dotace stále stoupají.

Existuje všeobecná pověra, že zdravé jídlo je ve své podstatě dražší a tak může být jen pro bohaté. Ale ve skutečnosti zdravé jídlo může snadno být cenově dostupné pro každého, pokud tomu nebudou bránit zájmy  ředitelů agrobyznysu, jejich lobbistů a politiků ve prospěch jejich kapes.

Je to náhoda, že extrémě vysoký zdroj kalorií číslo jedna ve Spojených státech, kukuřicový sirup s vysokým obsahem fruktozy ( HFCS ), je vyroben z nejvíce dotované plodiny – kukuřice ?

Myslím, že ne.

HFCS je všudypřítomný, v mnoha předzpracovaných potravinách byste nikdy jej neočekávali, včetně dietních potravin a „vylepšených“ výrobků k pití. Dokonce i většina kojenecké výživy obsahuje ekvivalent cukru v jedné plechovce  populárního hnnědého nápoje! Vládní dotace také umožňují, aby se kukuřice stala základem v krmivech pro chovná zvířata, což znamená, že dokonce i potraviny na živočišné bázi jsou poskvrněné nebo nutričně změněné vysokokalorickým HFCS.

Jedním z důsledků tohoto zemědělského zákona je vytvoření negativní zpětné vazby, která udržuje vysoce ziskový standard americké stravy. Tyto dotace nekvalitnich potravin způsobují, že je mnohem levnější koupit hamburger, smažené hranolky a sodu z fast-foodu, než kupovat zeleninu a kvalitní hovězí maso z dobytka, krmeného trávou. To znamená, že tyto potraviny nemusí být nutně dražší, jde o to, že ceny za nezdravé potraviny jsou uměle sníženy vládou.

Konečným výsledkem je skutečnost, že potravinová kultura je hlavním faktorem diabetu a onemocnění, nikoliv primární hnací silou zdraví!

V souhlasu s jednou meta – analýzou, je pití jen jedné sody – nebo jiného slazeného nápoje, včetně vitamínové vody – denně schopno zvýšit riziko vzniku cukrovky o 25 procent, ve srovnání s pitím jen jednoho sladkého nápoje měsíčně.

Léky na cukrovku nejsou odpovědí

Selhání konvenční medicíny v účinném předcházení a léčení diabetes je nejvíce patrné v nebezpečných lécích, které prosazuje, z nichž nejdůležitější je Avandia.

Avandia přišla na trh v roce 1999, po mnohamilionové reklamní kampani, která z ní dělala senzační lék.

V roce 2006 byl roční obrat 3,2 milionu dolarů.

Prodej Avandii ale spadl na 1,2 miliardy dolarů v roce 2009, dva roky poté, co studie, publikovaná v New England Journal of Medicine, spojila Avandii se 43 procentním zvýšeným rizikem srdečního infarktu, spolu s 64 procentním vyšším rizikem úmrtí z kardiovaskulárních příčin (ve srovnání s pacienty léčenými jinými metodami).

Ale  show buď předpojatosti nebo bezohlednosti, výbor nezávislých odborníků doporučuje, aby Avandia zůstala na trhu navzdory všem rizikům. Dohlížecí rada FDA hlasovala 8 -7 pro přijmutí této rady.

Avandia zvyšuje citlivost diabetických pacientů na vlastní inzulín, aby bylo možné kontrolovat hladinu cukru v krvi. Specificky snižuje hladinu cukru v krvi tím, že zvýší citlivost jater, tukové tkáně a svalových buněk na inzulín.

Ve skutečnosti, většina běžných léčení diabetu Typu 2 používá léků, které buď zvyšují inzulín nebo snížují hladinu cukru v krvi.

Jak jsem již vysvětlil, problém je v tom, že diabetes není nemoc krevního cukru. Zaměření se na příznak cukrovky (kterým je zvýšená hladina cukru v krvi), spíše než se zaměřit na příčinu, je cvičení v marnosti a může být dokonce vyloženě nebezpečné. Téměř 100 procent diabetiků 2. typu lze úspěšně vyléčit bez léků.

Efektivní Diabetes Dieta a životní styl 

Zjednodušil jsem různé efektivní způsoby, jak zvýšit vaši citlivost na inzulín a leptin – a zabránit tak anebo zvrátit diabetes – do šesti jednoduchých, snadno proveditelných kroků.

Cvičení.

Navzdory převažujícím doporučením vyhýbat se cvičení během nemoci, zůstat fit je velmi důležité, jak dostat cukrovku a jiné onemocnění pod kontrolu. Ve skutečnosti to je jeden z nejrychlejších a nejúčinnějších způsobů, jak snížit inzulinovou a leptinovou resistenci.

Odstraňte zrní a cukry, především fruktózu.

Konvenční léčba diabetu selhává v průběhu posledních 50 let, z části díky vážným nedostatkům v dietních zásadách. Odstraňte VŠECHNY cukry a zrní – dokonce i „zdravé“, jako celá zrna, organická, nebo naklíčená zrna – z vaší stravy. Vyhněte se pečivu, těstovinám, cereáliím, rýži , bramborům a kukuřici (což je ve skutečnosti zrní). Dokud nebude vaše hladina krevního cukru pod kontrolou, měl byste se vyhnout i ovoci, zvláště ovoci typu hrozno, banán, meloun, .atd.
Jezte dostatek omega-3 mastné kyseliny z vysoce kvalitního zvířecího zdroje.

Rybí tuk nejlépe, dále pak panenský olej lisovaný za studena: kokosový, olivový.


Měřte si hladinu inzulínu na lačno
.

Stejně důležitá, jako vaše hladina cukru v krvi nalačno, je vaše hladina inzulinu nalačno, měla by být mezi 2 a 4. Čím vyšší je tato hladina, tím horší je vaše citlivost na inzulín.
Získat probiotika .

Váše střeva jsou živoucím ekosystémem s množstvím bakterií. Čím více dobrých bakterií máte, tím silnější máte imunitu a tím lépe vše funguje. Optimalizujte svoji střevní flóru konzumací fermentovaných potravin, jako je natto, miso, kefír, surový organický sýr a kultivovaná zelenina. Můžete si také brát kvalitní probiotický doplněk .

Jak expozice slunce může pomoci při léčbě a prevenci diabetu

Vystavujete své tělo dostatečnému slunečnímu záření?

Stále více studií potvrzuje sílu vitamínu D, steroidní hormon , ovlivńující prakticky všechny buňky v těle. Receptory, které reagují na vitamin D, byly nalezeny v téměř každém druhu lidské buňky, kostmi počínaje a  mozkem konče. Nedávný výzkum ukazuje, že ženy mohou pomoci snížit riziko vzniku diabetu typu1 u svých  dětí optimalizací jejich hladiny vitaminu D před a během těhotenství. Bylo prokázáno, že vitamin D potlačuje určité buňky imunitního systému, které mohou být faktorem onemocnění.

 

Studie, zveřejněné v letech 1990 až 2009, také odhalily významnou souvislost mezi vysokou úrovní vitamínu D a snížení rizika vzniku diabetu 2. typu, rovněž snížení rizika kardiovaskulárních chorob  a metabolického syndromu. Pravděpodobně to bude trvat desítky let, než zdravotní politika dožene to, co drtivé vědecké důkazy již odhalily o výhodách vitamínu D a než zvýšená expozice slunečního záření se stáne normou. Ale vy se nemusíte zúčastnit hry na čekanou – hladinu vitaminu D můžete optimalizovat IHNED.

V ideálním případě byste měli pravidelně vystavit velké množství vaší pokožky zdravému množství slunečního svitu.  Samozřejmě je nutné dodržovat zásady správného slunění! Stačí pár minut. Přímá UV expozice vytvoří v kůži až 20.000 jednotek vitamínu D denně. Také můžete použít bezpečné solárium nebo doplněk perorálního vitamínu D3. Pokud se rozhodnete pro druhou možnost, nechte vaší hladinu vitaminu D rutinně testovat dobrou laboratoři, zda jste v terapeutickém rozmezí. Pro dávkování vitaminu D použijte tabulku podle vašeho věku.

 

DOPORUČENÉ DÁVKOVÁNÍ VITAMINU D

Věk:                                                   Dávkování:

Níže než 5                                         35 jednotek za libru váhy za den

Věk 5 – 10                                         2.500 jednotek

Věk 18 – 30                                       8000 jednotek

Těhotné ženy                                    8000 jednotek
VAROVÁNÍ : Neexistuje žádný způsob, jak zjistit, zda výše uvedená doporučení jsou správná.

Jediný způsob je testovat vaši krev. Možná budete potřebovat 4-5 krát množství doporučené výše. V ideálním případě vaše krevní hladina 25. OH D by měla být 60mg/ml

Nebuď statistikou cukrovky – vezmi kontrolu svého zdraví do svých rukou

Abychom to shrnuli, diabetu typu 2 je možno zcela předejít, nebo jej zcela vyléčit. Vzniká z vadné signalizace leptinu a inzulinové rezistence. Tudíž, diabetes lze ovládat nebo zvrátit obnovením inzulínové a leptinové citlivosti. Jediný známý způsob, jak obnovit správnou signalizace leptinu a inzulinu, je pomocí správné diety a cvičení. Neexistuje žádný lék, kterým lze v současné době toho dosáhnout a já pochybuji, že takového léku se v našem životě dočkáme.
Meta – analýza 13 náhodných kontrolních studií, zahrnujících více než 33.000 lidí ukázala, že léky pro léčbu diabetu 2. typu jsou nejen neefektivní, ale jsou nebezpečné. Léčba léky na snížení hladiny glukozy v krvi ve skutečnosti ukázala potenciál zvýšeného rizika smrti z důvodů srdečních chorob a ostatních příčin.

Takže nezapomeňte, vaše strava vás uzdraví nebo zlomí, pokud jste diabetik nebo pre-diabetik. Naneštěstí, konvenční stravovací doporučení pro diabetiky – dieta sestávajíci z vysokého množství komplexních sacharidů a nízkého obsahu nasycených tuků  – je to přesný opak toho, co skutečně funguje .

 

Do vysoce komplexních sacharidů patří luštěniny, brambory, kukuřice, rýže a obilné výrobky. Kromě luštěnin byste se vlastně měl vyhýbat všem ostatním, abyste zabránil inzulínové rezistenci. Téměř všichni diabetici 2. typu by měli vyměnit zrní a cukry za jiné potraviny, jako jsou bílkoviny, zelené zeleniny a zdravé zdroje tuků.

Zvláštní pozornost je nutná k odstranění fruktózy, ta je škodlivější, než jakýkoli jiný typ cukru.

Vypití jen jednoho oslazeného nápoje (fruktozou) denně může zvýšit riziko cukrovky o 25 procent ve srovnání s pitím jednoho sladkého nápoje za měsíc. Opravdu musíte zhodnotit svůj jídelníček a hledat skryté zdroje cukru a fruktózy. To také znamená vyhnout se většině zpracovávaných potravin všeho druhu, protože jsou naplněny fruktózou. Měl byste se dokonce vyhýbat ovoci, dokud hladina vašeho krevního cukru není pod kontrolou.

Já radím zachovat vaši celkovou spotřebu fruktózy pod 25 gramů na den. Nicméně, pro většinu lidí bude moudré omezit fruktózu do 15 gramů nebo méně, protože je prakticky zaručeno, že budou stále „skryté“ zdroje fruktózy v téměř všech zpracovaných potravinách, které jíte.

 

 

Zdroje informací
           [1] National Diabetes Statistics, 2011.
            [2] Effect of Rosiglitazone on the Risk of Myocardial Infarction and Death from Cardiovascular Causes, New England Journal of Medicine, June 2007: 356(24); 2457-71, S. E. Nissen, et al.
            [3] Levels of Vitamin D and Cardiometabolic Disorders: Systematic Review and Meta-Analysis, Maturitas, March 2010: 65(3): 225-36, J. Parker, et. al.
http://www.mercola.com
Podle výše uvedeného zdroje přeložil Karel Severa
Poznámka: Pokud se někdo výše zmíněnými informacemi bude řídit, činí tak z vlastního rozhodnutí. Nemohu převzít jakoukoliv  zodpovědnost za  případné komplikace zdr. stavu. Karla Krausová

.

Facebook komentáře


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/web/virtuals/69960/virtual/www/domains/milionovadieta.cz/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Leave a Reply